30 cze 2020

Kopia Doskonała, kupiona książka - Recenzja Czerwiec 2020



Doskonały kryminał psychologiczny stanowiący świetny początek nowej serii kryminalnej.
Śledcza, jakiej próżno szukać w innych powieściach. Po prostu: "Kopia doskonała" Małgorzaty Rogali.

Dominika Wojtowicz, utalentowana młoda malarka, dostaje zlecenie na wykonanie kopii jednego z obrazów. W tym celu musi wyjechać do Francji. Bez chwili wahania podejmuje się zleconego zadania i udaje się do Lyonu, gdy kończy swoją pracę, oryginał obrazu znika, zaś sama Dominika zostaje porwana. Na domiar złego ciąży na niej oskarżenie o kradzież dzieła sztuki.

Tymczasem, mieszkająca w Warszawie babcia Józefina otrzymuje zdjęcie Dominiki. Dziewczyna pozuje na nim na tle słynnego lyońskiego muralu. Staruszka jest przekonana, że to wołanie o pomoc - zaszyfrowana wiadomość, którą jakimś cudem udało się dziewczynie wysłać. Energiczna starowinka udaje się więc do prywatnej detektyw, Celiny Stefańskiej. Kobieta ta co prawda stawia dopiero pierwsze kroki w branży, a wcześniej pracowała jako detektyw sklepowy, utrata pracy skłoniła ją do założenia własnej agencji detektywistycznej. Starsza pani bez trudu namawia Celinę do podjęcia się rozwikłania tej niecodziennej sprawy. Odszukanie zaginionej we Francji kopistki będzie jednym z pierwszych zleceń Celiny.
Pani detektyw dołoży wszelkich starań, by wywiązać się ze swojego zadania, przyjdzie jej mierzyć się równocześnie z własnymi lękami, które towarzyszą jej od czasu traumatycznych przeżyć, jakie były jej udziałem przed dwoma laty. Na domiar złego przestępcy wciąż wyprzedzają ją o krok, a ktoś konsekwentnie depcze jej po piętach. Czy Celina rozwiąże zagadkę zniknięcia obrazu oraz uwolni Dominikę od ciążących na niej oskarżeń?


Akcja powieści prowadzona jest po części we Francji, po części zaś w Polsce. Wyraziście zarysowane postaci obu głównych bohaterek, a także barwne postaci drugoplanowe sprawiają, że trudno oderwać się od lektury. Wielowątkowość i mnogość niedopowiedzeń pobudzają apetyt na kolejne tomy serii.


O autorce

Małgorzata Rogala to polska pisarka, autorka powieści obyczajowych i kryminałów. Zadebiutowała powieścią obyczajową  “To, co najważniejsze”, później ukazały się jej kryminały “Kiedyś cię odnajdę”, “Zapłata”, “Dobra matka”, “Ważka”, “Zastrzyk śmierci” i “Grzech zaniechania”. “Kopia doskonała” otwiera serię kryminałów psychologicznych z Celiną Stefańską w roli głównej. Jej kontynuację stanowi “Cenny motyw”.



  • Tytuł: Kopia Doskonała
  • Autor: Małgorzata Rogala
  • WydawnictwoCzwarta Strona
  • Rok wydania: 2018
  • Ilość stron: 352
  • Język oryginalnypolski
  • Język wydania: polski



Recenzja 
Kopia Doskonała




"Kopia Doskonała" rozpoczynającą serie Celiny Stefańskiej, nie jest typowym kryminałem. Sama w sobie historia nie jest zła, ale zabrakło mi w tej serii. Tego czegoś, co można by nazwać efektem "Wow". Nie wbiłam paznokci w fotel z powodu rosnącego zdumnienia czy też napięcia w książce. Wydaje mi się nawet, że w pewnym momencie zabrakło tych dwóch emocji. Bardzo szybko, udało mi się zwietrzyć potencjalnego mordercę. Przez, co do końca książki czekałam, tylko na wyjaśnienie motywu jego działania.



Mogłabym powiedzieć, że to jest lekki kryminał ze smaczkiem. Mimo, tego że szybko zgadłam kto, za tym stoi. Do końca książki nie mogłam się od niej oderwać. Sama, nie wiem dlaczego 😂 Wspomnienie tej książki, za każdym razem wywołuje u mnie uśmiech na twarzy. Szczególnie końcówka, która co ciekawe naprawdę mnie zaskoczyła, chociaż nie dotyczyła ona sprawy zaginionego obrazu. I co jeszcze lepsze o mało nie rozbawiło mnie do łez.



Oprócz kryminału ze smaczkiem, znajdziecie w tej lekturze. Masę opisów dotyczących miejsc turystycznych we Francji. Ja, osobiście praktycznie nie ruszam się poza granice mojego województwa. Więc to była dla mnie, kolejna "Podróż Oczami Wyobraźni " za co Pani Małgorzacie Rogali bardzo dziękuję. Z nieocenioną prezycją wplątala wątek turystyczny w historię kryminalną.

Przyznaję, że detektyw Celina Stefańska ma coś, takiego w sobie. Przez, co z pewnością sięgnę po " Cenny Motyw".

4/5 - całkiem niezła pozycja dla osób, ktore lubią się odprężyć z nuta zbrodnii w tle 😘


2 komentarze:

  1. Jeszcze nie czytałam nic tej autorki ale ta pozycja zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W planach mam zakup części drugiej i jeszcze jednej książki wychodzącej z pod ręki tej autorki. Recenzję pojawią się pod koniec lipca, przy dobrych wiatrach 😁

      Usuń

Hejka, zostaw swoją opinię dobrą lub złą !!!