7 paź 2020

91 Days Anime 12 odcinków - Październik 2020

Rok 1928, w Stanach Zjednoczonych trwa era prohibicji, w miejscowości Lawless już od prawie pięciu lat. Mimo to, w niektórych dzielnicach nielegalnie pędzony bimber leje się do gardeł i butelek całymi litrami, ogłaszając wszem i wobec, że na ulicach króluje mafia i wszędzie szerzy się samowola.

Angelo Lagusa, młody mieszkaniec miasta, doświadcza jej brutalności na własnej skórze – cała jego rodzina zostaje wymordowana. Chłopcu udaje się uciec, jednak zmuszony jest żyć pod innym nazwiskiem, w dodatku samodzielnie.
Po pewnym czasie otrzymuje on list od tajemniczej persony, który działa nań jak iskra, rozpalając w naszym bohaterze żądzę zemsty, pod wpływem której powraca do Lawless. Poszlaki na temat morderstwa jego rodziny wskazują na rodzinę Vanettich i to do nich Angelo będzie próbował się zbliżyć.

Dzień Dobry 💬


Uwielbiam dobre kryminały w wersji Anime, szczególnie kiedy w takich serialach. Dzieje się naprawdę dużo i razem z postaciami musimy się głowić, kto za czym stoi. 


Na oczach małego chłopca zostaje zamordowana cała jego rodzina. Najbardziej przerażającym widokiem jest jego matka. Trzymająca w objęciach młodszego brata, który wybiegł z ich kryjówki. Prośby o oszczędzenie chociażby dziecka, nie robią na mafiosach najmniejszego wrażenia. Bez mrugnięcia okiem zabijają kobietę i dziecko. Angelo, szybko  zdaję sobie sprawę, że jeżeli odkryją go podzieli ten sam los. Chłopak pod wypływem impulsu wybiega ze schowka i ucieka. 
Obraz zwłok rodziców i jego młodszego brata, zapisują się w jego pamięci pozostawiając po sobie pustkę. Wiedzie życie drobnego kieszonkowca , dopóki nie dostaje tajemniczego listu od nieznanego nadawcy. List nadaje życiu  Angelo nowy sens, acz bo wiem daje mu to szanse na pomszczenie rodziców  i zniszczeniu rodziny stojącej za ich śmiercią. 



Dobrym określeniem dla tego Anime, jest " po trupach do celu " mafia nie oszczędza nikogo i żeby wkupić się w jej kręgi. Avillo ( Angelo ) musiałam dokonać, czegoś co zagwarantowało by mu,100 % zaufanie wśród członków rodziny Vanettich. Przez kilka pierwszych odcinków, możemy odnieść wrażenie, że Avillo działa chaotycznie i  ociera się o włos od odkrycia swojej prawdziwej tożsamości. Trwa to jednak do czasu, bo od piątego odcinka trafiła mnie bomba atomowa. Moja dolna szczęka o mało nie dotarła do podłogi. Nie spodziewałam się, aż tak dobrego zwrotu akcji w przypadku, tego Anime. Nie obeszło się też bez kilku wylanych łez i 
 malującego  się na mojej twarzy grymasu zniesmaczenia. Wątki kanibalistyczne, przedstawione nawet w tak delikatnej formie. Zawsze wywołają u mnie mdłości i już z pewnością nie ruszę tego dnia. 

Bardzo lubię, kiedy w Anime dużo się dzieje i postacie mogą nas zaskoczy swoją ambicją. Oraz wyrafinowanymi umiejętnościami sztuk walki bądź ogromnym szczęściem, jak to bywało w przypadku Fango. Strzelaniny, bimber, krew znajdziemy tu  na każdym kroku.  O pikantnym romansie, możemy sobie pomarzyć. Bardziej jest tu przedstawiona mroczna strona rzeczywistość, gdzie wydanie córki za mąż wiąże się z korzyściami niż z miłością. A twój najlepszy kumpel z dzieciństwa, może okazać się twoim ostatnim biletem ku zaświatom. Nawet tutaj z rodziną lepiej wychodzi się na zdjęciu, bo oni również mogą Ci zaserwować kulkę między oczy. 

Końcowy odcinek " 91 days " był smutny i do zaakceptowania... powiedzmy. 
Z trudem przyszło mi się, pogodzić z losem, jakie spotkały niektóre postacie. Ale to nie tego typu Anime, gdzie można liczyć na " Happy End" .



Z pewnością obejrzę dostępne specjały z " 91 Days " i wrócę za kilka lat do tego Anime. 

Miłego Dnia, A.S. Lis

7 komentarzy:

  1. Ja niestety fanka anime nie jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się jakoś nie mogę odnaleźć w anime ale chce spróbować komiksów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię komiksy, ale zawsze uważam na tasiemce :) Potrafią się ciągnąć do ponad dwudziestu czterech tomów

      Usuń
  3. Oglądałam to anime i bardzo się ucieszyłam, gdy zobaczyłam jej recenzję, ponieważ pełniła u mnie funkcję przypomnienia sobie tamtejszej fabuły. Pamiętam, że z początku to anime do mnie nie przemówiło, jednak dopiero po paru odcinkach faktycznie wczułam się w dziejącą się akcję, a na końcu był totalny szok. Dzięki właśnie tej części mam co do tego anime ciepłe uczucia. Z pewnością jest to jedna z tych pozycji, która ma w sobie coś innowacyjnego, wyjątkowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobne uczucia towarzyszyły mi przy Anime " Death Note " :)

      Usuń
  4. Nie słyszałam jeszcze o tym anime, ale bardzo mnie do niego zachęciłaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, mam nadzieję że miło spędzisz czas :)

      Usuń

Hejka, zostaw swoją opinię dobrą lub złą !!!