17 gru 2020

Grzeszne Święta, zbiór opowieści na zimę - recenzja Grudzień 2020


Zbiór gorących opowiadań na zimne wieczory. Za oknami mróz, z daleka słychać dzwonki przy saniach, śnieg skrzypi pod butami, a w ciepłym wnętrzu, rozświetlonym blaskiem ognia igrającego w kominku, spotykają się spojrzenia, splatają się palce, usta łączą się w pocałunku. Zamiast szelestu papieru towarzyszącego rozpakowywaniu prezentów słychać szelest ubrań zsuwających się na podłogę. To będą wyjątkowe Święta.

Paulina Świst, Anna Wolf, Agata Suchocka, Agnieszka Siepielska, Anna Szafrańska, Marta W. Staniszewska, J.B. Grajda, K.N. Haner, Anna Bellon i Kinga Litkowiec.

Powyższy opis pochodzi od wydawcy. 



Recenzja " Grzeszne Święta " zbioru gorących opowiadań na zimę 2020 !!!


Dzień Dobry !!! 

Jak poznać kilku autorów w bardzo krótkim czasie ? To prostsze niż Ci się wydaje, wystarczy tylko zaopatrzyć się w tego podobną książkę 😘. 


" Grzeszne Święta" to zbiór dziesięciu opowiadań na zimnowe wieczory. Ze wszystkich wymienionych autorek, znam od strony ksiazkowej tylko @anndewolf... Dlatego też, cieszyłam się jak dziekco wracające do domu po szkole, kiedy natrafiłam na jej opowieść " Świąteczne przepychanki ".  Akurat tą historię przeczytałam na jednym oddechu, co naprawdę mnie zdziwiło. Po przeczytaniu " Serca i Zemsty Ganstera " ( drugi tom czeka, tylko na poprawę i publikacje ) nie byłam jakoś przychylnie nastawiona do pozostałych książek autorki. Moje nastawianie się zmieniło po przeczytaniu tej świątecznej opowieści. Od początku do samego końca, czytałam ją uśmiechnięta od ucha do ucha. 


I jak sami już się domyślacie, reszta opowieści była dla mnie wielką świąteczna niespodzianką. Pozostałe autorki kojarzę, tylko z " Zapowiedzi Recenzenckich " wrzucanych przez zaobserwowanych bookstagramerów. 

Muszę, jednak przyznać że niektóre opowieści przemówiły do bardziej lub mniej w zależności od przedstawionej historii. 


  • Aga Suchacka "Ki" - po przeczytaniu pierwszej strony zatytułowanej " Ki" został mi na cały dzień wielki znak zapytania na ustach.  Dlaczego bohaterka  tej opowieści miała tak na imię ? 😘Twgo bardzo chciałabym się dowiedzieć.
  • Marta W. Staniszewska "Lista Niegrzecznych" - świetny pomysł na osadzenie bieguna 🤔 północnego (?) w krzakach. To była najbardziej romatyczna i zarazem magiczna opowieść w tej książce. 
  • J.B. Grajda "Druga Szansa"  - bardzo, ale to bardzo zmysłowa historia z bardzo przyjemnym humorem w tle. 
  • Anna Szafrańska " Uwiedzeni Smakiem"  - swobodny i jednocześnie przyjemny dla oka język. Zostanie mi długo w pamięci ❤ i do tego ten przepis na gorąca czekoladą 😍.  MNIAM 😀
  • Kinga Litlowiec " Zabójcza Pomyłka" - to dopiero była świąteczna opowieść z przytupem. Mam słabości do takich zwrotów akcji ❤. Po prostu bomba !!!
  • Anna Bellon " Miłość o smaku gnache"  - krótko i na temat ❤ do tej pory nie mogę wyjść z podziwiu. Jak w takiej małej ilości można zmieści tyle ważnych informacji 😘.
  • Agnieszka Siepielska " Idealne Święta " - świetna świąteczna opowieść z ważnym przesłaniem 😀 czytelnika. Nic moim zadaniem dodać, nic ująć 💘. 
  • K. N. Haner " Kurier puka dwa razy "- bardzo ciepła i jednocześnie życiowa opowieść świąteczna, która na bardzo długo zapadnie mi w pamięci. 
  • Paulina Świst " Biesz/iCzady " - dostałam w tej opowieści przed smak, tego co może mnie czekać w " Prokurator" , który teraz leniwie sobie leży  i czeka  na półce😀. Nie mogę się doczekać, kiedy zatopię w tej książce zęby 🙋.

Wydawnictwo Akurat 


Wesołych Świąt 💘 , życy A.S. LIS !!!

2 komentarze:

  1. W sumie taki cykl to faktycznie fajny szybki przegląd autorów, żeby wiedzieć, po kogo później warto sięgać. Z drugiej strony czasem niektórym lepiej wychodzą opowiadania innym dłuższe formy.
    Tematyka zaś sama nie wiem, bywam sceptycznie nastawiona do świątecznych romansów ale mogłabym się skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tą ksiażke na mojej liscie do przeczytania ale nie wiem czy uda mi się ją przeczytać w tym roku ;(

    OdpowiedzUsuń

Hejka, zostaw swoją opinię dobrą lub złą !!!