27 gru 2020

PS Życzę Ci dużo miłości, najpiękniejszy zbiór opowiadań o miłości na święta - recenzja Grudzień 2020

Co może się wydarzyć, kiedy dawno zaginiona kartka z życzeniami świątecznymi trafi wreszcie do adresata? Czy zapisane na niej słowa mają taką moc, by zmienić czyjeś życie lub obudzić dawno zapomniane uczucia? A może dzięki takiej kartce dopiero narodzi się miłość? Najpopularniejsze polskie autorki literatury obyczajowej przygotowały dla swoich czytelniczek prawdziwą świąteczną niespodziankę – tom najpiękniejszych opowieści o miłości, która narodziła się dzięki świątecznej kartce. W gronie autorek znalazły się: Magdalena Witkiewicz, Agnieszka Krawczyk, Agnieszka Lingas-Łoniewska, , Ilona Gołębiewska, Magda Knedler, Natasza Socha, Małgorzata Warda oraz Katarzyna Misiołek.

Powyższy opis pochodzi od wydawcy.




Recenzja zbioru świątecznych opowiadań na zimę 2020 !!! " PS Życzę Ci dużo miłości" 



Dzień Dobry, jak miewacie się po świętach ? Mam nadzieję, że ten świąteczny czas mieliście okazję spędzić w gronie najbliższych.

Zbiór opowiadań o miłości pod tytułem PS Życzę Ci dużo miłości od wydawnictwa Muza S. A. Postanowiłam sobie zostawić na deser w pierwszy i drugi dzień świąt. Po całym tym bieganiu po domu z mopem oraz ścierakami przed samymi świętami. Miałam ochotę po prostu zaszyć się gdzieś w domu z książką. Odkąd pamiętam nasze święta, zaczynają się dokładnie tak samo. Mimo upływu kolejnych lat pewne epizody nadal pozostają nie zmienne, niestety... Mimo to w bardzo dobrych nastrojach udało nam się dotrwać do wigilii. Zresztą w tym roku cała nasza trójka miała dla kogo się starać. I nawet Grinch nie nadał rady popsuć nam naszej świątecznej atmosfery.

Wracając do książki, trafiłam w tym  zbiorze na bardziej lub mniej interesujące mnie opowiadania. Ten zbiór bardzo różni się od poprzedniego, który miałam okazję przeczytać przed samymi świętami. W przeciwieństwie do wcześniejszego jest delikatny i w znacznym stopniu wyważony. Nie znajdziemy tutaj historii do śmiechu, bardziej do nostalgicznych przemyśleń. A ja lubię słuchać i akurat w przypadku tej książki czytać o dawnych niespełnionych miłościach.

Przewijający się motyw z zawieruszonymi pocztówki i listami, może być w pewnym momencie nieco irytujący. Nie ukrywam, że bolało mnie w oczy, kiedy kolejny raz z rzędu musiałam czytać o zaginionej i odnalezionej po latach pocztówce z poczty. Spokojnie, jednak udało mi się to przetrwać ze sprawnym poniekąd wzrokiem. Bardziej mi odpowiadało, kiedy bohaterowie poszczególnych opowiadań znajdowali je w przedmiotach, lub w pewnego rodzaju skrytkach. To


  • Magdalena Witkiewicz Tajemnica starej szuflady "- należy właśnie do tego zbioru opowiadań, gdzie można było znaleźć zachomikowaną pocztówce w skrytce, że tak powiem :) Opowiadanie, było krótkie i na temat, co wzbudziło jeszcze moją większą sympatię do autorki. Ponieważ na tych kilku stronach udało się jej zawrzeć wszystko, co trzeba, żeby czytelnik nie czuł niedosytu.
  • Agnieszka Krawczyk Co podpowiada los" - bardzo życiowe opowiadanie, które między innymi porusza temat toksycznych związków.
  • Agnieszka Lingas-Łoniewska Strzał w serce" - poruszająca serce historia o zapomnianej miłości sprzed młodzieńczych lat.
  • Natasza Sochacka Zapach pieczonych jabłek " - to jedyne z opowiadań świątecznych, z którego mogłam wyciągnąć morał na nadchodzące święta. Oprócz tego to piękna historia o miłości, która nie mogła mieć miejsca. Przez zazdrość i staromodne poglądy panna z dobrego domu nie mogła poślubić jakiegoś tam biednego szewca ).
  • Ilona Gołębiewska Medalion z szafirem " - również budzące emocje opowiadanie o dwóch sercach, tym razem osadzonych w świecie blasków fleszy i oklasków. Gdzie zazdrość i intrygi, mają rację bytu.
  • Magda Knedler Kłębek wskazidorek - ujmujące opowiadanie, które pozostawiło po sobie ślad, który z pewnością szybko odejdzie w zapomnienie.
  • Małgorzata Warda Zgubione życzenie " - wzruszające opowiadanie o kilkuletniej dziewczynce i wysłanej przez nią pocztówce do Świętego Mikołaja, które pozostawiło po sobie ogromny niedosyt informacji.
  • Katarzyna Misiołek Pocałunek pod jemiołom " - oryginalny pomysł na ukrycie pocztówki w książce, ale bez większych fajerwerków przeszłam przez to opowiadanie. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Hejka, zostaw swoją opinię dobrą lub złą !!!