6 maj 2020

Drogie maleństwo, wypożyczona książka - Recenzja Maj 2020


Oddałabyś przyjaciołom wszystko…
A gdyby zapragnęli twojego dziecka?
Claire i Ben, z pozoru idealne małżeństwo, od wielu lat bezskutecznie starają się o dziecko. Kolejne porażki kładą się cieniem na ich związku. Claire jest gotowa zrezygnować z marzenia o założeniu rodziny i żyć dalej, Ben nie chce dać za wygraną. I wtedy jego najlepsza przyjaciółka proponuje, że podda się sztucznemu zapłodnieniu i urodzi im dziecko.
Romily jest przekonana, że poradzi sobie w roli matki zastępczej, skoro samotnie wychowuje córkę i nie chce mieć więcej dzieci. Jednak ciąża z Benem wyzwala w niej burzę emocji, tym większą, że jest on jedynym mężczyzną, na którym kiedykolwiek jej zależało.
Romily i Claire stają przed dylematem: która z nich powinna zatrzymać przy sobie ukochane maleństwo… i ukochanego mężczyznę.




  • Tytuł: Drogie Maleństwo
  • Autor: Julie Cohen
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Fillia
  • Rok wydania: 2014
  • Ilość stron: 472
  • Język oryginalny: angielski
  • Tłumaczenie:  Smosna Grażyna
  • Język wydania: polski 

Recenzja

Bardzo cenię książki, które podczas czytania bez większych problemów potrafią mnie wyprowadzić na manowce. " Drogie maleństwo" jest nie tylko nieprzewidywalną lekturą, ale nadal nosi na swoich już starych i pożółkniętych kartkach, wiele niezindeksowanych ludzkich emocji  związanych z macierzyństwem. Nie jest łatwo być rodzicem, ponieważ wiążę się to z odpowiedzialnością i niekiedy dla nas z odłożeniem na boczny plan naszych marzeń. A do tego, każde nasze decyzje dobre i złe, mają duży wpływ na życie naszego dziecka w przyszłości. 
"Drogie Maleństwo" wywołało u mnie szereg wspomnień związanych ze stratą mojej pierwszej ciąży. Mogłam w jednym momencie utożsamić z Claire i zjednoczyć się razem z nią w bólu, jakim było widywanie matek w ciąży oraz z wózkami. To uczucie, za każdym razem było silniejsze ode mnie i  za każdym razem wpędzało mnie, coraz głębiej moją własną otchłań.
Jestem poruszona tą książką i wiem, że na długo zapadnie w mojej pamięci. Czytanie książki, szło mi naprawdę szybko, bardzo łatwo mnie pochłonęła, przez co czytałam ją krócej niż zamierzałam. 

Moja ocena to 5/5  - warto było przeczytać " Drogie Maleństwo" ponieważ nie każdemu zajście w ciąże przychodzi, tak łatwo jakby nam się wydawało. Co wydaje mi się, momentami bardzo niesprawiedliwie... Rozwiązanie może i jest kontrowersyjne, ale na pewno nie takie, proste jak się nasi bohaterzy książki  przypuszczali. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Hejka, zostaw swoją opinię dobrą lub złą !!!