11 lis 2020

Stażystka, Alicja Sinicka - recenzja książki Listopad 2020

 Młoda stażystka zostaje uwiedziona przez własnego szefa. Tyle że jej dwie poprzedniczki zaginęły, a ciało jednej z nich właśnie znaleziono.

Klaudia Neter aplikuje na staż w firmie Marka Skalskiego. Doskonale wie, że może się to okazać dla niej przepustką do lepszej przyszłości. W oczach Ewy Skalskiej, żony Marka, Klaudia wydaje się wprost wymarzoną kandydatką. Dziewczyna z pewnością zdoła zaintrygować jej męża. Ewa wie, jakie włosy i jaki kolor oczu ma mieć nowa stażystka. Wie, że Marek kolejny raz ją zdradzi…

Wystarczy niewiele czasu, by Klaudia zorientowała się, w jak dziwną i niebezpieczną grę dała się uwikłać. Postanawia z tym skończyć. Tymczasem w Oławie zostają znalezione zwłoki jednej z dwóch zaginionych dziewczyn, które wcześniej pracowały w firmie Skalskiego. Nowa stażystka zaczyna obawiać się o własne życie. Czyżby Klaudia miała być kolejną ofiarą? Skąd jednak ma nadejść morderczy cios?

“Stażystka” to zaskakujący od początku do końca thriller psychologiczny. Wartka, trzymająca w napięciu akcja nie pozwala oderwać się od lektury, a zakończenie na zawsze już pozostanie w pamięci Czytelnika. Powieść ta jest znakomitym połączeniem tak zwanej literatury kobiecej i sensacyjnego kryminału. Sprawia to, że “Stażystka” okazuje się powieścią wprost kipiącą od emocji. Dzięki nim każdy z długich wieczorów nadchodzącej zimy może zmienić się w pasjonującą i niebezpieczną zarazem przygodę.



Autor: Alicja Sinicka
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece 
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 432
Język oryginalny: polski
Język wydania: polski


Recenzja " Stażystka " Alicja Sinicka

"Wysokie krzesło za ladą recepcji jest puste. Jego czarne skórzane obicie połyskuje w mroźnym świetle halogenów. Mam wrażenie, że oświetlają wyłącznie to wyrastające znad śnieżnobiałej lady prostokątne oparcie. Że to miejsce jest czymś w rodzaju fotela dla gwiazdy, która powinna pojawić się na scenie. Spóźnia się. Publiczność jest zniecierpliwiona. Prowadzący show, próbując ukryć konsternację, zaczyna żartować, co jakiś czas wywołując ją na scenę. Ona jednak na nią nie wychodzi. Wiem doskonale, że już nigdy na nią nie wyjdzie. To przecież niemożliwe. Przynajmniej nie w tej postaci. Nie będzie Darią o porcelanowej cerze, platynowych włosach i szerokim, oprawionym czerwienią uśmiechu. Jej już nigdy na tym miejscu nie zobaczę. Jakie emocje to we mnie wywołuje? Czuję… niepokój. Tak, to dobre określenie. Od jakiegoś czasu jestem zaniepokojona i jednocześnie zaskoczona swoją reakcją. Myślałam, że jej nieobecność przyniesie mi ulgę. Tak się jednak nie stało. "

- Fragment książki autorki Alicji Sinickiej, Wydawnictwo Kobiece - 




To jest już jakby nie patrzeć mój piąty kryminał od czasu założenia i prowadzenia bloga. Jakie są moje odczucia co do niego ? Zaraz z pewnością się dowiecie :* 

Młoda piękna dziewczyna pilne poszukuje pracy. Staż w firmie Skalskich wydaje jej się wygraną na loterii. Ponad przeciętna wysokość pensji stażystki, kusi nie tylko ją  ale też inne atrakcyjne młode dziewczyny. Żadna z nich nie zdaje sobie sprawy, że za tymi zerami kryje się nie  tylko mroczna tajemnica właściciela, ale i jego żony. Czy Klaudia będzie miała w sobie tyle siły, aby odepchnąć od siebie zaloty szefa ? Czy wpadnie w jego pajęczą sieć ? 


Fajna książka, dobrze się czyta, ale coś mi tu do końca nie pasowało.... 🤔

Książka ma ukryty potencjał, który widzę dopiero po kilku dniach od przeczytania książki. Myśl przewodnia autorki, nadała tej książce otoczkę tajemniczości. Która wielu z nas zachęciła do sięgnięcia po nią od razu przy nadarzającej się okazji. " Stażystkę " czytało mi się od samego początku do końca bardzo przyjemnie. Autorka nie zarzuciła nas zbyt dużą ilością informacji, które po części miały nas do prowadzić do sprawcy zbrodni. Pani Sinicka w pewnym stopniu zagrała z czytelnikiem w pewną grę. Powiedzmy, że to były dla mnie takie podchody. Niby te wszystkie pozostawiane przez autorkę znaki i zagadki, były oczywiste. A jednak ciągle budziły w człowieku wątpliwości , bo ta spójność zdarzeń nie do końca była ze sobą powiązana. Dlatego też wytypowanie mordercy do samego końca, może stać się nie możliwie. 

Watek trójkąta miłosnego, który pojawił się w książce jest niebywale intrygujący. Napięcie między bohaterami a czytelnikiem cały czas podsyca  postawa Marka Skalskiego. To on jest tym elementem książki, przez który ciężko było mi się od niej  oderwać. Osobowość Klaudii Neter już nie robiła na mnie, takiego wrażenia. Stała się tylko dla mnie składnikiem do podsycania obsesji Marka Skalskiego. Już bardziej przemawiało do mnie ukryte oblicze Ewy Skalskiej żony Marka, które w pewnym momentach coraz bardziej zaczęło mnie interesować. Właśnie ta dwójka bohaterów  najczęściej wprawiała mnie w zadumę podczas czytania książki.  

Zakończenie książki pewnie nie jednego z nas zaskoczyło. Głównie dlatego, że nikt z nas nawet nie wziął pod uwagi tej jednej kluczowej postaci prze wijącej się przez całą książkę. Wciąż, jednak nie wiem co myśleć o scenie, która nie wiadomo czy mogłaby mieć miejsce w naszej rzeczywistości. Przez to właśnie zakończenie książki, może wydawać się nam absurdalne. Jeżeli nie weżniemy tego pod uwagę, będzie okej ;)

Książkę czyta się bardzo płynie, miejscami tylko możemy odczuć pewne niedociągnięcia między wydarzeniami w książce. Ale jest to książka warta przeczytania !!!

  

2 komentarze:

  1. Mam tą ksiażkę na mojej liście do przeczytania ;) Podoba mi się, że zakończenie zaskakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, bardzo zaskakuje czytelnika :) To taka wisienka do tortu ;)

      Usuń

Hejka, zostaw swoją opinię dobrą lub złą !!!